Notulen: interactieve bijeenkomst over neuromarketing, kleur en kleiding op 30 juni 2016
Locatie: Grand Café Restaurant de Gouverneur Heythuysen
Aanwezig: 27 leden en 4 introducees
Opening
Jacqueline heet iedereen welkom en in het bijzonder de introducees.
Mededelingen
- opbrengst Rabo clubkas actie ± € 150,00
- bestuur is opzoek naar interessante gastsprekers voor de bijeenkomsten in 2017. Suggesties van leden zijn van harte welkom!
- Jacqueline feliciteert Ann Hermans met haar geweldige expositie in Heythuysen. Deze was tot 1 mei 2016 te zien in Galerie ‘Bont & Blauw’
- bijeenkomst september; Thea Riethorst verzorgt een lezing over pensioenen, Lilian Teeuwen vertelt ons meer over kalei-verven in de vorm van een workshop.
Exacte datum en locatie van deze bijeenkomst volgt nog.
- 27-7-16 informele bijeenkomst op een terras in Maasbree. Ann Hermans regelt de locatie
- Marion maakt van de gelegenheid gebruik, om het evenement ‘Reanimatie-estafette’ onder de aandacht te brengen. Deze wordt gehouden op 30 september as. in scholengemeenschap St.Ursula te Heythuysen, er is ook een gezondheids- en informatiemarkt opgezet. Voor verdere activiteiten en info kijk op de site, www.reanimatie-estafette.nl.
Programma
Marie-José van de Wielen van ‘Paroles marketing en communicatie’ vertelt ons alles over neuromarketing.
Neuromarketing heeft te maken met ons brein en emotie.
Ook geeft zij ons een aantal tips en tricks om beter te verkopen.
Voorbeelden zijn: geen euroteken gebruiken, winkel ruimtelijk maken, winkel luxe inrichten; dan voelen de mensen zich rijker en besteden ze meer, vriendelijk en behulpzaam zijn. Ook het taalgebruik is van belang, niet praten over wij doen dit, en wij doen dat, maar met de klant praten wat hij graag wil hebben.
Haar bedrijf ‘Paroles’ is te vinden via haar website www.parolescommunicatie.nl
De presentatie kun je opvragen: marie-jose@parolescommunicatie.nl
Mariëlle Veerbeek gaat nog even dieper in op het element ‘kleur’; hoeveel impact kleuren hebben en wat de kleuren van jouw kleding, over jou zeggen. Kleur is een communicatiemiddel!
Hieronder enkele voorbeelden:
Zwart: geeft aan dat je alles onder controle wil houden.
Donker blauw: straalt autoriteit uit.
Oranje: is een vrolijke kleur, maar geen kleur voor een sollicitatiegesprek. Dan past donker blauw beter.
Paars: is een creatieve kleur (bestaat uit rood en blauw) Mensen die veel paars dragen doen dingen op hun
eigen manier.
Met lichte kleuren accentueer jij een lichaamsdeel, dit vraagt aandacht. Wil je liever geen accent leggen op delen van jouw lichaam, draag dan daar donkere kleuren.
Je lijkt kleiner als je veel kleurscheidingen aantrekt. Je lijkt langer als je 1 kleur draagt.
Met een lange broek lijk je langer dan met een driekwart broek.
Wil je graag meer te weten komen over welke kleur en kledingkeuze het best bij jou past, dan kun je een
avond bijwonen (eerstvolgende 6-7-16 of 13-7-16) of een afspraak maken met Mariëlle via info@ziazan.nl.
Mariëlle’s presentatie kun je ook aanvragen.
Het was een zeer interessante bijeenkomst, gepresenteerd door 2 enthousiaste dames!
Mariëlle en Marie-José worden bedankt met een zeer toepasselijk kleurrijk pakket van streekproducten.
Opgemaakt, 30 juni 2016 door Marleen Corstjens